Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Realizace edukační úlohy na experimentální stanici s vačkovým mechanismem
Tomeček, Vojtěch ; Vrbka, Martin (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací edukační úlohy na experimentální stanici s vačkovým mechanismem. Cílem edukační úlohy je prakticky studenty v rámci výuky seznámit s analýzou kinematických veličin vačkových zdvihátek. V rámci práce je uvedeno obecné pojednání o současném stavu poznání na poli vačkových mechanismů a jsou vysvětleny základní pojmy. Dále uvedení přístroje do provozu, odstranění jeho dílčích nedostatků, analýza kinematických veličin možných kombinací dodaných vaček se zdvihátky a definice postupů budoucí edukační úlohy. Sama edukační úloha následuje interpretaci a komentář získaných údajů. V závěru jsou provedena doporučení dalších modifikací experimentálního aparátu a nástin jeho budoucího možného využití.
Konstrukční návrh vahadla odpružení vozidla
Poláček, Vojtěch ; Ramík, Pavel (oponent) ; Bradávka, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí a pevnostní analýzou vahadla zavěšení autokrosového automobilu. V práci jsou popsány některé případy reálného použití zavěšení s tlačnou tyčí a vahadlem v automobilovém sportu. Dále se práce zabývá konstrukčním řešením dorazů zdvihu a měřením zdvihu kola. Úkolem konstrukční části je návrh tvaru, rozměrů a způsobu uložení vahadla s důrazem na nízkou hmotnost spolu se zachováním dostatečné tuhosti a pevnosti. Konstrukční řešení jsou následně podrobena deformačně napjatostní analýze za účelem optimalizace finálního tvaru.
Odpružení přední hnané nápravy traktoru lehké řady
Vodrada, Tomáš ; Lukáš, Jan (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je navrhnout odpružení přední hnané nápravy pro traktory Zetor řady Proxima, včetně pevnostně deformační analýzy metodou konečných prvků. Součástí práce je také rozbor současně používaných předních odpružených náprav u světových výrobců traktorů.
Vahadlo zadního odpružení Formule Student
Šprta, Petr ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem vahadel zadního odpružení desáté generace závodního monopostu Dragon, který je vyvíjen na VUT FSI v rámci mezinárodního výukového projektu Formula Student. Na základě rešerše byla jako technologie výroby zvoleno odlévání. Vstupem pro návrh vahadel byly působící síly a body zavěšení dané kinematikou vozidla. Na základě těchto skutečností byly provedeny topologické optimalizace tvarů, podle kterých byly vymodelovány součásti. Za pomoci zpětného zatěžování vymodelovaných komponent pak byla provedena optimalizace, která se zaměřovala na minimalizaci hmotnosti, deformace a napětí. Poslední část práce se věnuje srovnání s vahadly zadního odpružení loňského monopostu Dragon 9. I přes složitější vstupní geometrii jsou mechanické vlastnosti nově navržených vahadel nepatrně lepší.
Podvozek skládkového stroje
Schűssel, Jiří ; Krása, Jakub (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá kolejovým podvozkem skládkového stroje používaného v tepelných elektrárnách. Náplní této práce je koncepční návrh dvoustopého kolejového podvozku s vahadlovým uspořádáním. Dále zjištění maximálního zatížení kol podvozku při provozních zatíženích stroje. Zjištěné hodnoty zatížení jsou použity pro návrh dvoukolého hnaného vahadla a jeho hlavních součástí. Součástí práce je také konečnoprvková pevnostní analýza navrženého vahadla a projekční výkres. Diplomová práce byla zpracována ve spolupráci s firmou NOEN a. s.
Konstrukce podvozku terénní buggy
Richter, Vojtěch ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na navžení předního i zadního zavěšení terénní buggy. Pro přední zavěšení se porovnává koncepce s přepákováním a bez přepákování s ohledem na kinematické parametry a na parametry odpružení a tlumení. Pro zadní nápravu se porovnávají tři koncepce přesněji lichoběžníkové, víceprvkové a výkyvné zavěšení s ohledem na kinematické parametry a motion ratio jednotlivých zavěšení. V poslední řadě se pro přední nápravu provádí konstrukční návrh s pevnostním dimenzováním některých komponent.
Návrh vahadla tlumiče horského kola pomocí topologické optimalizace
Zalibera, Tomáš ; Hurník, Jakub (oponent) ; Vaverka, Ondřej (vedoucí práce)
Predložená bakalárska práca sa zaoberá rešeršou a následným porovnaním softvérov určených pre topologickú optimalizáciu. Bol daný jednotný komponent, ktorý bol opticky digitalizovaný a prevedený do digitálnej podoby, nasledovala definícia zaťažovacích stavov, pre ktorú bol zostavený kinematický model. Na predmetnom komponente ďalej prebehla topologická optimalizácia v 4 vybraných softvéroch. Výsledky z topologických optimalizácií boli validované v napäťovo-deformačnej analýze pre zistenie možných medzných stavov. Následne bol vybraný najlepší variant, ktorý bol dodatočne upravený pre dosiahnutie vhodnej hodnoty bezpečnosti voči medzným stavom, kde komponent vyhovel. V diskusii a závere sa následne práca venuje konečnému porovnaniu softvérov z rôznych hľadísk a je vybraný najvhodnejší softvér, v ktorom bolo dosiahnuté zníženie deformácie vahadiel o 27% pri miernom znížení ich pôvodnej hmotnosti.
Vyšetření dynamického namáhání ventilového rozvodu OHV
Opluštil, Tomáš ; Kobský, David (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vyšetřením dynamického namáhání ventilového OHV rozvodu pro čtyřventilovou hlavu vznětového motoru Zetor 1505 – 90 kW. Výpočet je proveden analyticky v matematickém softwaru MathCad a v MBS softwaru ADAMS/Engine 2005. Rovněž je v této diplomové práci z výsledků získaných z MBS systému provedena analýza napjatosti ventilového vahadla metodou konečných prvků (MKP) v programu ANSYS 10
Dynamický výpočet rozvodu šestiválcového motoru s 24 ventily
Guláš, Tomáš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá kontrolným výpočtom dynamického namáhania rozvodového mechanizmu OHV staronovej koncepcie 6-valcového traktorového motoru s 24 ventilmi od firmy Zetor Tractors, a.s.. Súčasťou práce je vytvorenie výpočtového modelu a navrhnutie ventilových pružín pre daný motor. Práca taktiež poukazuje na súčasné výpočtové metódy simulačných počítačových programov využívaných v automobilovom priemysle.
Využití optimalizačních metod při navrhování strojních součástí
Kubrický, Daniel ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Zeizinger, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje využití metod strukturální optimalizace při navrhování strojních součástí. V první části práce byl proveden popis současného stavu poznání procesu optimalizačních úloh společně s jeho teoretickými východisky. V druhé části práce byla vytvořena statická analýza a topologická optimalizace nebo Generativní design na příkladu vahadla v šesti komerčních software. V třetí části byly mezi sebou porovnány výsledné modely jednotlivých software a byly srovnány výsledky pomocí kritéria maximálního napětí von Mises a celkové deformace modelu. Na závěr této práce bylo provedeno vyhodnocení použití software pro strukturální optimalizaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.